Coulthard sa vracia k pódiu v Kanade
Jedným z veľkých víťazov minulovíkendovej Veľkej ceny Kanady bol určite aj David Coulthard, ktorý priviedol svoj monopost RB4 do cieľa na skvelom treťom mieste. V šiestich úvodných pretekoch ročníka sa mu bodovať nepodarilo, v Montreale mu to ale vyšlo. Favoriti sa sami eliminovali v boxoch a tak nastal priestor pre pilotov druhého sledu. Coulthard odjazdil preteky bez väčších problémov.
"Kanada je jedným z tých miest, kde sa pri správnom priebehu okolností môže vyplatiť jednozastávková stratégia," vrátil sa David Coulthard k pretekom v Montrelae. "Prirodzene som profitoval z nehody v boxoch, po ktorej z pretekov vypadli hneď traja špičkoví piloti. Spokojný som však bol aj s našou rýchlosťou, vedel som sa totiž porovnávať s Nickom Heidfeldom i s našimi priamymi konkurentmi s Toyoty."
RB4 potrebuje mať plnú nádrž
"Auto bolo v pretekoch podstatne lepšie, ako som očakával, ale štartoval som do nich až z trinásteho miesta. Už viackrát sme v tomto roku spozorovali, že RB4 nemá práve najlepšie reakcie a len pri väčšom množstve paliva sa správa skutočne dobre. V tréningoch to bolo s menším množstvom paliva dosť ťažké, zle sa prechádzali obrubníky - a v Montreale ide pri prejazde obrubníkov o dôležitý čas."
"Zdá sa, že veľké množstvo paliva dokáže auto ukľudniť, v pretekoch sme boli určite rýchlejší," analyzuje Coulthard. "Po všetkých tých nepríjemnostiach zo začiatku sezóny som bol veľmi šťastný, že som konečne odjazdil bezproblémové preteky. Najdôležitejšie bolo určite to, aby som bez problémov zvládol prvú zákrutu. Tam to bolo veľmi tesné, celé štartové pole bolo spolu."
"Potom som necítil tlak zo strany áut, ktoré jazdili za mnou. Stále som mal potrebnú rýchlosť na to, aby som sa mohol orientovať len dopredu. Veľmi ma potešil výjazd safety caru v 17. kole - vtedy som ešte nevedel, kedy budú musieť zájsť autá okolo mňa na zastávku v boxoch. Kľúčom pri jednozastávkovej stratégii je to, že do boxov ideme neskôr, ako konkurenti."
Kľúčové predbehnutie Barrichella
"Odľahlo mi, keďže veľa pilotov šlo do boxov predčasne a dostal som šancu na predbehnutie viacerých áut," zaspomínal si Coulthard. "Keď šiel do boxov aj Rubens Barrichello, tak som sa na trati dokázal zdržať ešte o kolo dlhšie. S tým som aj rátal, ale musel som spraviť skutočne veľa, pretože pred zastávkou som na neho strácal 1,5 sekundy. Vo vlásenke som totiž spravil chybu."
"Musel som teda trochu zariskovať. Podarilo sa a na trať som sa vrátil pred Rubensom. V tej chvíli šlo už len o to, aby som ostal koncentrovaný a aby som šetril auto. V závere pretekov mi tím cez vysielačku hlásil, aby som brzdný balans nastavil viac dozadu a odľahčil predné brzdy."
"Keď však s autom jazdíte inak, tak sa aj inak správa v zákrutách a zmení to váš rytmus. Šiestu zákrutu som nezvládol práve najlepšie a na dlhšiu chvíľu som sa objavil na špine. Bolo to nepríjemné. Našťastie som to ale prežil a udržal som si tretie miesto," uzavrel Coulthard.